Dieta főoldal   Tanácsok






Tartalomjegyzék Tíz fontos tudnivaló a koleszterinről A hangulat hatása az étkezésre Utolsó lap

Tíz tanács a jó egészség érdekében júniusra


A június a kertészkedés ideje, az iskolában is nyári szünet van, ráadásul most a leghosszabbak a nappalok. Használjuk ki a június adta lehetőségeket, és figyeljünk jobban az egészségükre. Az alábbiakban 10 tanáccsal adunk ehhez segítséget.




1. Reggelizzünk egészségesen és bőségesen
A reggeli a legfontosabb étkezés, sokkal többet ér az így felvehető energia, mint a koffein által kiváltott éberség. Agyunk kizárólag glukózzal működik, a reggeli tehát elengedhetetlen ahhoz is, hogy gondolkodni tudjunk. A legjobbak a teljes kiőrlésű gabonafélék, hozzá bogyós gyümölcsöt diót, magvakat fogyasszunk.

2. Sétáljunk egyet reggel
Mivel a nap is korán kel, nekünk is könnyebb hamarabb felébredni. Már egy 10-15 perces sétával is jól kezdődik a nap, és beindul az anyagcsere is.

3. Ünnepeljük meg a tiszta levegő napját
Kanadában június 6-án tartják a tiszta levegő napját, ilyenkor még jobban odafigyelnek a levegő minőségére és a klímaváltozásra. Tegyünk meg mindent lakóhelyünkön a levegő tisztaságáért, például kevesebbet autózzunk.

4. Készítsük el a heti étrendet
Az egészséges ételek elkészítése nem is annyira nehéz, mint az, hogy kitaláljuk, mit is főzzünk. Ha egy hétre előre tervezünk, az nagyon megkönnyíti a bevásárlást és a főzést is.

5. Igyunk egy kis vörösbort
Köztudott, hogy a vörösborban sok az antioxidáns, és fogyasztása csökkenti a szívbetegség, valamint a 2. típusú diabétesz kockázatát, sőt, az agyműködést is serkentheti. Természetesen csak akkor, ha mértékkel isszuk, vacsorához egy pohárral – nem többet!

6. Vegyünk részt valamilyen jótékony célú sétán vagy futáson
Egyre több ilyet rendeznek, részvételünkkel saját egészségünk mellett másokon is segíthetünk.

7. Szedjünk epret
Ilyenkor van itt az eperszezon. Ne az íztelen importárut fogyasszuk, hanem a „szedd magad” mozgalom keretében keressünk fel egy eperföldet.

8. Ellenőriztessük a vérnyomásunkat
Ellenőriztessük a vérnyomásunkat, előzzük meg a szívbetegséget és a stroke-ot, amelyeknek számos kockázati tényezője elkerülhető.

9. Szerezzünk be új fűnyírót
Ha azt akarjuk, hogy tisztább legyen a levegő, csöndesebb az otthonunk, és kicsivel többet is mozogjuk, cseréljük le benzines vagy elektromos fűnyírónkat mechanikusra.

10. Gyümölcsöt és zöldséget a piacon, lehetőleg termelőtől vásároljunk.

Canadian Living







Egyedi keresés a POINTERNET Diéta oldalaira vonatkozóan


Hirdessen itt! A szükséges információkat elolvashatja, ha erre a szövegre kattint.


A fenti dokumentummal kapcsolatos felelősség meghatározása