HIRDETÉS-ON-LINE

Nemzetközi Lovas Magazin, 2001 Március
Az újság oldalainak lapozása

Tartalomjegyzék 2001/03

"Webes" vágta fotók korábbi nagy versenyekről

1. Fajtakalauz
A fríz ló
2. Bryan Neubert - a musztángokkal táncoló

3. Idegen tájakon "Izlandon jártam..."
4. CSI Zürich Pénz, siker, lovaglás felsőfokon

Idegen tájakon
"Izlandon jártam…"
Kép és szöveg: Bathó Izabella<

Több lovas szakkönyvben, valamint e magazin hasábjain is olvastam az izlandi pónik tulajdonságairól, jelleméről, és elhatároztam, hogy találkoznom kell velük. Izlandi pónit megismerni egy izlandi lovastúrán a legalkalmasabb. Izlandon számos szervezőiroda foglalkozik lovagoltatással, lovastúrákkal, melyek közül több az interneten keresztül is elérhető
Jómagam szintén az interneten keresztül léptem kapcsolatba az Íshestar irodával, amely 1982 óta foglalkozik lovastúrák szervezésével.

A túra

A Keflavík nemzetközi repülőtérre érkezésemkor már várt az iroda egy képviselője, aki a szálláshelyre vitt. Itt ismerkedtem össze a csapattársaimmal, akik Európa különböző részeiről érkeztek (német, francia, angol, svájci és luxemburgi társaim voltak). Az Íshestar által szervezett túrákon én voltam az első (és egyetlen) magyar származású, a részvételről oklevelet is kaptam.
Július 23-án egy belföldi repülőúttal indult az utazás, majd egy északon fekvő farmra vittek minket, ahol megismerkedtünk a vezetőkkel és lovainkkal. És kezdetét vette egy fantasztikus, tíznapos, 350 km hosszú lovastúra, melynek során átszeltük Izlandot észak-déli irányban.
Változatos tájakon keresztül vezetett az utunk. Láttunk vízeséseket, tintakék vizű tavakat, kristálytiszta patakokat, gejzíreket, átszeltünk folyókat és a Sprengisandur nevű kősivatagot, jártunk a Föld harmadik legnagyobb szárazföldi jégmezőjének és a Hekla vulkánnak közelében. Láthattuk, hogyan alakítja a vulkáni tevékenység és a víz, a jég munkája a természetet, megérthettük, miért nevezik Izlandot a tűz és a jég országának.

A ménes

A legfantasztikusabb mégis az volt, hogy a látványosságok mellett a túra elsősorban a lovakról, a lovaglásról szólt. A tizenhét lovas és négy vezető egy hetven lóból álló ménessel lovagolt. Ez úgy zajlott, hogy a hetvenből huszonegy lovon ültünk, a többi negyvenkilenc ló pedig jött velünk. A csapat egyik fele a ménes előtt haladt, az ő feladatunk volt a vezetésen túl a ménes elejének összetartása, a "külön utakon járó" lovak visszairányítása a méneshez. A csapat másik fele a ménest követte, összeterelte és hajtotta a lemaradókat. A nap folyamán többször megálltunk legeltetni, itatni, ilyenkor a huszonegy lovas lovával együtt körbefogta a ménest. Amikor a nap során lovat váltottunk és pihenőt tartottunk, egy zsinórt feszítettünk ki, hogy körbekerítsük a ménest. Csodás érzés volt ennyi ló közelében lenni, foglalkozni velük. Lélegzetelállító látvány volt, amikor a ménes libasorban átvonult egy völgyön vagy éppen egymás mellett haladva hatalmas porfelhőt kavart.
Az izlandi póni valóban olyan jó természetű, mint azt olvastam. Rendkívül kiegyensúlyozottak, egyik lóval sem fordul elő, hogy harapna, rúgna, bakolna. Az emberek közelségét nyugodtan viselik, sőt, kifejezetten kíváncsi természetűek, keresik az ember társaságát. Kiegyensúlyozott természetük élénk vérmérséklettel, jó menőkedvvel párosul. Az izlandi póni szorgalmas, kedves. Tapasztaltuk rendkívül biztos járásukat, olyan talajviszonyok között is töretlenül haladtak, melyek a mi lovaink számára "nyaktörőek" lettek volna. És a tölt jármódnál nehéz elképzelni kényelmesebbet ilyen sebességgel, hosszú távon. A túra során mindenki talált magának egy kedvenc lovat, én is szoros barátságot kötöttem egy Sproti nevű pej herélttel.

Az emberek

A túravezetők és általában az izlandi emberek kedvesek, vendégszeretők. Szinte mindenki beszél angolul, de a német nyelvvel is boldogulni lehet. A túra vezetőinek érdeme, hogy nagyon jól összekovácsolták egy csapattá a különböző nemzetiségű embereket. Ehhez hozzájárult, hogy közösen éltük át kalandokat, esténként a lovaglás után pedig közös énekléssel, játékkal múlattuk az időt. A vezetők által megismerhettük Izland történelmét, meséltek mondákat, történeteket a környékről. Tanultunk izlandi népdalokat és néhány izlandi szót, kifejezést is. A tíz nap hangulatát a vidámság, barátság és nyugalom jellemezte.
Az Ishestar gondoskodott a kényelmes szállásról, mindenhol fürdési lehetőséggel. Ne gondoljunk azonban hatalmas luxusra, hiszen egy-két helyen mindnyájan egy nagy közös helyiségben aludtunk. A reggeli amolyan "terülj, terülj asztalkám" formában zajlott, és a reggelinél csomagoltuk be a napközben fogyasztott hideg élelmet. Meleg vacsoráról - mely főleg helyi specialitásokból állt - szakácsnőnk gondoskodott.

Az átélt élmények, kalandok miatt az izlandi lovastúra eddigi legcsodálatosabb nyaralásaim közé tartozik. Aki további érdekességekre kíváncsi, az interneten, a www.multimania.com/varenchris  címen további képeket és egy angol nyelvű beszámolót talál a túráról.

Hirdessen itt! A szükséges információkat elolvashatja, ha erre a szövegre kattint.

A fenti dokumentummal kapcsolatos felelősség meghatározása

powered by Pointernet-DB Kft.