Diéták (étrendi kezelés)

Tartalomjegyzék Gyulladásgátló diétával javítható a vércukorszint és az erek állapota Létezik-e rákellenes diéta? Utolsó lap

A mediterrán étrend és a hosszú élet



MTI Hírek 2007;4

New York, 2007. december 11. (MTI/Reuters) - A mediterrán étrendet követők általában tovább élnek - mutatták ki brit kutatók egy nagyszabású vizsgálattal.

A Cambridge-i Egyetem munkatársai csaknem 400 ezer férfi és nő életét követték nyomon öt esztendőn át az 50-71 éves korosztályban.

Azoknál, akiknek az étrendje a legközelebb állt a mediterrán étrendhez, 21 százalékkal kisebb volt az elhalálozás esélye, mint azoknál, akiknek az étrendje a legkevésbé sem hasonlított a mediterránhoz. Ez az eredmény férfiakra és nőkre egyaránt vonatkozik.

A mediterrán étrend jótékony hatása különösen a nem elhízott dohányosok körében volt szembeötlő: abban az esetben, ha szigorúan követték a mediterrán étrendet, az elhalálozás kockázatát a felére csökkentették az öt év leforgása alatt.

A mediterrán étrend főként sok hal, gyümölcs, zöldség, olajos mag, valamint kevés tejtermék és vörös hús fogyasztását jelenti.

A kutatásról az Archives of Internal Medicine szakfolyóirat decemberi számában jelent meg tanulmány.

(MTI-Panoráma)









Egyedi keresés a POINTERNET Diéta oldalaira vonatkozóan



Hirdessen itt! A szükséges információkat elolvashatja, ha erre a szövegre kattint.


A fenti dokumentummal kapcsolatos felelősség meghatározása



Elhízás, Étrendek,Egészséges táplálkozás, Táplálkozási ajánlások, Testtömeg meghatározás,Diéta, Fogyókúra, Méregtelenítés,Wellness,Fittness, Tanácsok a táplálkozással kapcsolatban, Tesztek, Táblázatok, Evés zavarok, Emésztési zavarok, Fogyasztószerek, Táplálkozás kiegészítők, Gyógyhatású készítmények, Szolgáltatók, Fogyasztó készülékek,Táplálék kiegészítő termékek,

powered by Pointernet-DB Kft.

E-mail:pointernet@t-online.hu