Dieta főoldal   Fogyasztó szerek






Tartalomjegyzék Az sem mindegy, mitől fogyunk A cukormentes rágógumi veszélye Utolsó lap

Étvágycsillapító proteinek


Chicago, 2008. január 22. (MTI/Reuters) - A proteinekben gazdag diéták csökkentik az éhségérzetet a leghatékonyabban - mutatták ki amerikai kutatók.




A kutatók arra az eredményre jutottak, hogy a proteinek gátolják legjobban az éhséghormont, a gyomor által termelt ghrelint, míg a szénhidrátok és zsírok joggal számítanak a legkomiszabb tápanyagoknak.

"A ghrelin mérséklődése az egyik oka annak, hogy amikor az ember leül és nekifog az evésnek, az éhségérzete csökkenni kezd. Érdekes volt kimutatni, hogy a zsírok milyen kevéssé mérséklik a ghrelint.

Azért is igazán jó hír, hogy a proteinek a legjobb ghrelingátlók, mert szinte valamennyi népszerű diéta lényeges részét képezik" - mondta David Cummings, a Seattle-ben lévő Washington Egyetem munkatársa, aki részt vett a kutatásban.

A szakemberek azt is kiderítették, hogy a szénhidrátok eleinte erősen gátolják a ghrelint, ám később a ghrelin "visszavág", és még magasabb szintet ér el. Alapvetően a szénhidrátok még éhesebbé teszik az embereket, mint evés előtt voltak - figyelmeztetnek a kutatók.

Egyszóval az éjszakai fagylaltozás is egyértelműen kizárva - jegyezte meg David Cummings.

A kutatásról írt beszámoló a Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism szakfolyóiratban jelenik meg.

(MTI-Panoráma)







Egyedi keresés a POINTERNET Diéta oldalaira vonatkozóan


Hirdessen itt! A szükséges információkat elolvashatja, ha erre a szövegre kattint.


A fenti dokumentummal kapcsolatos felelősség meghatározása