Dinamikus, kényelmes
   
   TARTALOM
   KIADÓ
   LAPKONCEPCIÓ
   MEGJELENÉSI IDŐPONTOK
   HIRDETÉSI ÁRAK
   TECHNIKAI  ADATOK
   ELŐFIZETÉS
   TERJESZTÉS
   ELÉRHETŐSÉGEK
   AKTUÁLIS SZÁM
ÉLETMÓD: Főnöki kocsi 
Lexus RX 300: Annak ellenére, hogy Erdei Tamás, az MKB vezérigazgatója 12 éve az Audi márkáit részesíti elônyben, a négykerékmeghajtású, jól gyorsuló tesztautóval is maximálisan elégedett volt. Egyedül a figyelmeztetô sípoló jelzés idegesítette, így viszont bekapcsolta a biztonsági övet.

Megmondom ôszintén, kissé elfogult vagyok a Toyotákkal és így a Lexusokkal szemben is. Szeretem ezt a márkát, és biztos vagyok benne, hogy gyártójuk tud mindent, amit csak lehetséges tudni az autófejlesztésrôl – fogalmazott Erdei Tamás, aki a következôképp összegezte véleményét az autóról: „Mi tagadás, nagyon tetszett ez a kocsi.


Megvan benne mindaz, amit egy autóban szeretek: a dinamikus menetteljesítmény, a kiváló kormányozhatóság, a magas szintű utazási komfort.” Erdei Tamás véleménye meglehetôsen megalapozottnak tűnik, hiszen igazi szakértô módjára elemezte az autót. „Az az igazság, hogy imádom a kocsikat. Azt nem állítanám, hogy értek is hozzájuk, az autózás technikai oldala kevésbé vonz, mint maga a vezetés.

ARCHÍVUM    CIMLAPSZTORI   KIRAKAT   KORMÁNYZATI NEGYED  CÉGVILÁG  KARRIER  BEFEKTETÉS  TREND  EXTRA  ÉLETMÓD  ROVATOK    

Úgy is mondhatnám, hogy az érdekel, milyen egy kocsi, nem az, hogy mi van benne. Mivel nagyon sok autót volt szerencsém vezetni, így van némi összehasonlítási alapom.” A MKB vezérigazgatója szerint a Lexus RX 300 – elsôsorban precíz kormányművének köszönhetôen – remekül kezelhetô. Futóművének hangolása sem túlságosan lágy, sem túl kemény, éppen megfelelô. Vagyis az autó stabil a kanyarokban, ugyanakkor az úthibákon áthajtva sem rázza ki lelket a vezetôbôl. Az ötsebességes, szekvenciális automata váltó gyorsan kapcsol, és ez Erdei Tamás számára fontos szempont. „Szeretem magam vezetni az autót, ezért nem kedvelem az automata váltót.

Ugyanakkor remeknek tartom a szekvenciális megoldást, vagyis azt, hogy kuplungolás nélkül, kézzel kapcsolhatjuk a sebességfokozatokat.” Erdei szerint a sebességváltó nemcsak gyorsan kapcsol, hanem remekül illeszkedik is a motorhoz, így nem csoda, hogy a több mint másfél tonnás autó dinamikusan gyorsul.

„Bevallom, szeretek gyorsan hajtani. Csak a sebességkorlátozással van némi problémám…” – magyarázza Erdei Tamás, majd hozzáteszi: sokat lassult a tempója fiatalabb korához képest. Ami egyébként arra utal: fiatalon aligha engedte fel a padlóról a gázpedált, hiszen akkori autói nem voltak éppen rakéták. Elsô autója ugyanis egy Trabant volt, amelyet aztán egy Zsiguli, majd egy Skoda és egy Opel követett. „Banktisztviselôként nemhogy nyugati autóra, de még újra sem tellett. Eleinte mindig használt kocsikkal jártam, de ez egyáltalán nem zavart.

” Aztán felfedezte magának az Audit. Immár tizenkét éve csak a négykarikás márka modelljeiben ül. „Valahogy ezt érzem igazán a nekem való márkának, ez passzol legjobban a vezetési stílusomhoz” – fejtegeti. A kérdésre, hogy mi a hasonlóság a vezetési stílusa és az Audi között, annyit mond: a dinamizmus. Éppen ezért tetszett neki a szintén dinamikus Lexus RX 300. Az autó hatalmas erényének tartja, hogy négykerék- meghajtású.

„A közhiedelemmel ellentétben ennek nemcsak kanyargós, csúszós úton van jelentôssége. Aki már vezetett 4x4-es autót, az tudja, hogy egészen másképp állnak az úton, sokkal stabilabban és biztonságosabban, fürgébben haladnak, mint kétkerék-meghajtású társaik” – vélekedik a menedzser. A RX 300 további nagy elônye hihetetlen komfortos, tágas utastere – hangsúlyozza Erdei Tamás. „Olyan kényelmes, hogy óhatatlanul az az érzésünk támad: ezzel a kocsival a világ végéig is elmennénk.” Erdei szerint nemcsak kényelmes, de racionális is a belsô kialakítás, vagyis minden kézre esik, minden ott van, ahol lennie kell.

„Alig néhány percem volt, amikor átvettem a kocsit, így magamnak kellett megtalálnom mindent. Meg kell mondanom, semmit sem kellett keresnem, néhány perc után otthon éreztem magam a kocsiban.” Rosszat nem tud mondani az autóról. Csupán egyetlen apróság zavarta. „A biztonsági öv bekötésére figyelmeztetô hangjelzés idegesítôen, egyre hangosabban sípol. Anynyira, hogy rávett: kössem be magamat. Mondhatni, jó hatással volt rám a kocsi.”

Lénárt Attila

A márkáról

A Lexus a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a Toyota luxusmárkája. A csúcskategóriába tartozó modellek önálló márkanévvel való ellátása, a saját arculat kialakítása az 1980-as évek végére datálódik. Az északamerikai piacon hatalmas sikereket arató Nissan és Toyota azért kényszerült erre a lépésre, mert a piackutatások szerint márkaneveik alatt nem lehettek volna versenyképesek az amerikai presztízsmárkákkal. (Így tett a Honda is, amely Accura névre keresztelte valamennyi, Észak-Amerikában forgalmazott modelljét.)

Ezért született meg a Toyotánál a Lexus, a Nissannál az Infinity márka. A két újonc közül a Lexus ért el komolyabb sikereket, tíz év alatt a lett a legkeresettebb prémium márka az USA-ban. Ezért döntöttek úgy a Toyotánál, hogy a világ minden kontinensén ezen a néven forgalmazzák csúcskocsijaikat. Magyarországon 2002 óta kapható. Az RX 300 a népszerű SUV- (Sporty Utility Vehicle, a magyar zsargon szerint: szabadidôautó) kategória egyik elitosztályának képviselôje. Terepjárós külsô megjelenése ellenére nem igazán terepre szánják, sokkal inkább városi, elôvárosi közlekedésre.

Műszaki adatok

A karosszéria felépítése: ötajtós, kombi, szabadidô-autó
• Saját tömeg: 1835 kg • Max. össztömeg: 2380 kg
• Motor: hathengeres, V-elrendezésű, 2995 cm3-es, VVT benzinmotor, hengerenként négy szeleppel
• Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 5600-as percenkénti fordulatszámnál
• Fajlagos teljesítmény: 49,9 kW/l
• Max. nyomaték: 283 Nm 4500-as percenkénti fordulatszámnál
• Hajtás: állandó összkerékhajtás

Méretek:
• Szabad magasság („hasmagasság”): 19 cm
• Hossz/szélesség/magasság: 474/184,5/167,5 cm
• Csomagtartó térfogata: 439 l
• Fordulókör: 12,2 m

Menetteljesítmények:
• Max. sebesség: 200 km/h
• Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,0 mp
• Fogyasztás (országút/átlag/város): 9,4/12,2/16,9 l

ARCHÍVUM    CIMLAPSZTORI   KIRAKAT   KORMÁNYZATI NEGYED  CÉGVILÁG  KARRIER  BEFEKTETÉS  TREND  EXTRA  ÉLETMÓD  ROVATOK    



powered by